SKOKI NA TRAMPOLINIE !

Najlepsze ćwiczenie dla układu odpornościowego: Skoki na trampolinie !

 

TrampolinaBądźmy szczerzy gdy mówimy o układzie odpornościowym, większość z nas tak naprawdę nie ma pojęcia, co to jest, ani jak dokładnie to działa, jesteśmy po prostu zadowoleni , że go mamy. Układ odpornościowy jest niezwykle złożony, ponieważ organizm ma wiele linii obrony, aby pozbyć się obcych najeźdźców. W tym artykule zajmiemy się najważniejszym elementem systemu odpornościowego - to jest systemem limfatycznym.

 

Oto jego krótki opis przedstawiony w naprawdę prosty sposób.

 

TrampolinaSystem limfatyczny jest zbudowany z migdałków, grasicy, szpiku kostnego, śledziony, płynu limfatycznego, naczyń i węzłów chłonnych. Grasica i szpik kostny produkują białe krwinki zwane limfocytami. Twoje naczynia krwionośne dostarczają tlenu i składników odżywczych do komórek. Twoje naczynia chłonne są jak naczynia krwionośne za wyjątkiem tego, że są pełne jasnego płynu limfatycznego, który przenosi białe krwinki (limfocyty B i limfocyty T) po całym organizmie. Dzięki temu mogą one atakować najeźdźców i zainfekowane komórki w całym ciele.

 

Płyn limfatyczny zabiera  również martwe komórki, odpady metaboliczne i toksyny  z dala od zdrowej tkanki, które następnie  są wydalane przez pot, śluz, mocz i żółć  z wątroby, która jest odprowadzana w stolcu.

 

Węzły chłonne są  jak  stacje,  które filtrują  płyn limfatyczny i przechwytują mikroby  dla komórek (limfocytów)  typu  B i T, w celu ich unieszkodliwienia i eliminacji.  Węzły znajdują się  pod pachami, w pachwinach, szyi  i wokół naczyń krwionośnych klatki piersiowej i brzucha.

 

Każdego dnia jesteśmy bombardowani toksynami  znajdującymi się w naszym środowisku  i  w naszej  żywności, dlatego detoksykacja  jest  tak istotnym  procesem  w organizmie.  Jeśli proces „detox”  jest utrudniony, toksyny gromadzą się w organizmie  w końcu  powodując   jego zakwaszenie  i  zatrucie. Jest to  źródłem  prawie wszystkich  chorób.

 

Mamy około trzy razy więcej płynu limfatycznego niż krwi, ale tu jest haczyk, nie mamy pompy! Skurcze mięśni w organizmie zachęcają do cyrkulacji  płyn  limfatyczny  poprzez szereg jednokierunkowych zastawek  w organizmie.  Tym samym im bardziej  ruszasz swoje ciało,  tym bardziej  wprawiasz  w ruch  limfę w Twoim ciele.

 

Jedną  z  korzyści płynących z ćwiczeń, o której  mniej się mówi,   jest to, że wpływają na ruch płynu limfatycznego, co sprzyja detoksykacji w organizmie.

 

Skóra jest największym organem detoksykacji  i  jeśli ćwiczysz wystarczająco intensywnie, aby podnieść temperaturę ciała będziesz się pocić, wydalając  toksyny  przez skórę.

 

Najlepsze ćwiczenie dla układu chłonnego

Skakanie na trampolinie  tworzy zwiększoną odporność na  przyspieszenie ziemskie tzw. G-force (obciążenia grawitacyjne) i  pozytywnie oddziałuje na  każdą komórkę w organizmie.  W rezultacie wzmacnia cały system mięśniowo-szkieletowy:  kości, mięśnie, tkankę  łączną, a nawet organy oraz  wspomaga  krążenie limfatyczne poprzez stymulowanie milionów jednokierunkowych zastawek w układzie limfatycznym.  

Ponadto, „odbijanie” na trampolinie  jest  bezpieczne dla Twojego ciała  oraz  pozwala  skakać  i  wykonywać ćwiczenia aerobowe  w  o wiele dłuższych przedziałach  czasu  niż  na twardym gruncie nie powodując  przy tym takiego  zmęczenia  oraz  tworzenia  szkodliwego  stresu  oksydacyjnego  czy   nadnerczy.

 

Oto trzy podstawowe ćwiczenia  na trampolinie:

 

Ćwiczenia  Ogólnie  Wzmacniające  polegają na  delikatnym  unoszeniu się w górę i dół  na trampolinie  bez odrywania  stóp od maty.  Tego typu ćwiczenie  jest  bardzo  bezpieczne i  skuteczne  we wprawieniu w ruch  płynu  limfatycznego. Większość ludzi może łatwo to zrobić przez  godzinę lub więcej np. podczas oglądania telewizji  czy słuchania muzyki.

 

Ćwiczenia Wzmacniające Siłę polegają na skokach  tak wysoko, jak to tylko możliwe. Wzmacniają mięśnie podstawowe i stabilizatory  w całym organizmie,  poprawiają  równowagę  i wprawiają  w ruch  układ  limfatyczny   jak nic innego.

 

Ćwiczenia  Aerobowe  polegają na wykonywaniu  podskoków, skrętów  tułowia,  biegu  w miejscu, skakania na  jednej nodze, tańcu  i  innych  szalonych  ruchach,  które można samemu wymyśleć.  Robienie  ćwiczeń  aerobowych  o dużej  intensywności  spowoduje  zwiększone pompowanie  krwi  i  obfite  pocenie.

 

TrampolinaJeśli jesteś zbyt słaby, aby skakać można usiąść na trampolinie   i odbijać się delikatnie w pozycji siedzącej.  

 

Typowy rutynowy zestaw do  ćwiczeń  polega na  rozgrzaniu  się przez  kilka minut  wykonując ćwiczenia ogólnie wzmacniające, następnie 5-10 minut ćwiczenia wzmacniające siłę i aerobowe, na zakończenie powrót do ćwiczeń  ogólnych. Możemy także założyć słuchawki i słuchać muzyki podczas skakania. Jest to niesamowity sposób na rozpoczęcie dnia.

 

W celu zmaksymalizowania  korzyści  płynących  z treningu na trampolinie:

-Wypijaj  0,3 – 0,5 litra czystej wody filtrowanej przed treningiem.

-Staraj się trenować na  zewnątrz  i starać się połączyć z naturą.  

-Weź przynajmniej 10 głębokich oddechów świeżego powietrza, przez nos, przytrzymaj go przez   kilka sekund, a następnie wypuść  je  przez usta.

-Staraj się korzystać  ze światła słonecznego  na tyle na ile możesz.

-Jeśli to możliwe  staraj się  ćwiczyć z wystarczającą intensywnością tak,  aby się spocić. Daj    sobie 7-20 minut.

 

Uwaga !  Nie wszystkie trampoliny są  sobie równe.

Zwróć uwagę na jakość ramy, sprężyn i mat jako, że elementy te są niezwykle ważne. Tanie trampoliny  są twardsze  dla stawów  i mogą powodować  kontuzje. 

 

Dodaj komentarz


Wróć do listy artykułów

Strona chwilowo niedostępna...
Korzystanie z Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Możesz zablokować cookies zmieniając ustawienia w Twojej przeglądarce. Więcej informacji w polityce cookies.x